Monday, June 7, 2010

Pana mea

In drumul cu masina spre Austria lucrurile sunt simple. Functiile vitale ale corpului tind catre limita de avarie, fluidele isi opresc circuitul, tranzitul intestinal se apropie de ocluzie si toate astea pentru ca tranzitul auto sa se faca cat mai lin posibil. Problema e ca tranzitul cu pricina se face prin tara vecina, Ungaria, locuita de oameni si autoritati care fac tot posibilul sa-ti bage bete'n roate.

Deci, auzind ca o masina de romani le traverseaza tara, toti locuitorii vecini s-au pus pe meditat si concentrat pana a aparut prin dezcretire o groapa chiar in fata rotii de sub masina al carei pasager eram. Roata, ametita de atata dat peste cap si curioasa din fire, si-a bagat nasul in haul cascat sub ea si a iesit de acolo cu cauciucul fâlfâind si un sâsâit in strungareata.

Astfel, toti pasagerii jos, deschide portbagajul, da bagajul, ia bagajul, tine geanta, ia sacosa, scoate roata, unde-i cricul, pune roata, vezi ca frige, baga roata, da bagajul, pune geanta, vezi sa-ncapa, indeasa bagajul, inchide portbagajul.
La sfarsit, fiind cam transparenti dupa atata efort epuizant, ne-am spalat cu lichid de parbriz desi ne-am fi dorit sange de ungur.

Bun, dar roata rănita in orgoliul ei de vitezista trebuia reparata, cu orgoliu cu tot. Mergem pana la prima benzinarie si ne gandim ca daca ii primenim aerul sub presiune, poate o convingem sa-si tina respiratia pana ajungem la destinatie. Buna idee dar pentru asta, roata ascunsa de rusine sub maldarul de bagaje trebuia scoasa. Si astfel, turnam continuarea de la "ia bagaju', da bagaju'" in parcarea benzinariei.
Roata se umfla repede in pene, adica in pana, dar sâsâitul enervant cu accent maghiar revine.

Alta idee. Mergem pana in sat si cautam o vulcanizare. Cand eram copil, cum parca o masina straina in fata blocului, toata gasca galagioasa inconjura masina prizoniera si striga din toti bojocii "caugumi, caugumi". Acum, strigam pe strada "gumi servis, gumi servis". Pana la urma gasim o reparatorie de roti si, cum publicul cerea insistent, am rulat "Bagajul se intoarce" la poarta vulcanizarii.
Inauntru un reprezentant al inamicului vorbea ungureste fara oprire, fara subtitrare. Dam repede telefon lui un guru, coleg cu noi, facem legatura si ne scoate din imposibilitatea lingvistica fara membre luxate. Se rezolva, platim 15 euro si plecam.

Pe drum, in goana masinii, ne bucuram ca dusmanul nu a sesizat euroii xeroxati cu care i-am platit. Mergem vreo ora si se pare ca unguru rade mai bine la urma. Ne-a lipit cauciucul tot cu hartie. Falsa si aia.

Uite asa, suntem fortati sa regizam un nou episod din "Bagajul se razbuna, contraataca, forever after, 2". 3D. De data asta, pe autostrada, cu masina dand din cap stanga-dreapta din cauza camionagiilor, prieteni cu vulcanizatorul, ce treceau amenintator de aproape de noi.

Ajunsi la destinatie, ati ghicit, am cautat o alta vulcanizare, doar cu austrieci in lista de human resources, dar telenovela cu bagajul a ramas blocata cu obstinatie pe cadrul cu descarcatul si incarcatul. Nu-i nimic, muschii astfel antrenati, nu vor avea nicio problema in ridicarea Oscarului.

Uite asa, trecand prin Ungaria, am ramas de doua ori cu pneul dezumflat si buza umflata.

11 comments:

  1. Neuronule, simteam io niscaiva vibratii negative in aura ta karmica de cateva zile.
    pare-mi-se ca in postul anterior ungurii nu erau tocmai laudati, tocmai iubiti, tocmai bine vazuti....
    no, iacata ca pelicula "Maghiarii contraataca" tocmai a fost turnata, cu sudoarea fruntii, mainilor si-a altor organe romanesti.
    toti ce cu sange huno-romano-dacic ne simtim razbunati. macar un pic, macar pentru o vreme, macar teoretic. he he he!

    ReplyDelete
  2. Pana la urma ungurii sunt baieti buni. Daca n-ar fi ei noi catre cine ne-am canaliza energiile negative?

    Ar mai fi misoginismul un loc de mancat o paine cinstita. Hmm...
    ;)

    ReplyDelete
  3. Statutul tau de barbat insurat cu o semi-unguroaica stiu ca te va impiedica sa mananci paini cinstite, misogine sau maghiare! :D

    Eu astept vremea intoarcerii acasa pentru masurarea muschilor facuti cu ia bagajul, da bagajul! Pana atunci, cu un ochi rad si cu celalalt plang ;))

    ReplyDelete
  4. Hm.... cam nasol filmul pe la vecinii astia... Si-acum ca l-am vizionat, nu ne ramane decat sa asteptam cu sufletul la gura inca 3 saptamani si continuarea, "Is a magyarok kap vissza, akkor találkozunk!", sau cum se zice pe la noi, "Tot pe la maghiarii ma intorc, sa vezi atunci!". Stim Laci, e cam praf google translate-ul...

    Rog nu injurati numele meu, n-are nimic de-a face cu tara traversata in drum spre Austria.

    ReplyDelete
  5. Laci zicea ca exista un vin care se numeste "Sangele secuilor".
    Eu am zis (nu Bogdan, sic :-p ) ca acest vin se consuma cel mai bine, varsat.

    @Sara
    Statutul tau de semiunguroaica ma face sa ma gandesc ca intotdeauna am vrut sa fiu deasupra poporului maghiar.

    @Lothy
    Daca vrei sa scapi de furia razbunarii ar trebui sa-ti schimbi numele.
    In Attila.

    ReplyDelete
  6. si eu sunt semiunguroaica, semisasoaica, semiromanca si o optime armeanca....un fel de vegyes, ha
    si recomandarea mea e ca atunci cand te vrei deasupra poporului maghiar sa bei cu incredere "sangele secuilor"

    ReplyDelete
  7. Am zis eu ca tu ai mostenit mai mult ca mine din neuronul primordial. Adunand 1/2 + 1/2 + 1/2 + 1/8 mie imi mai ramane doar 3/8. Ti se pare corect?

    ReplyDelete
  8. brother, da.
    in treioptimile tale s-au concentrat tate ideile geniale in timp ce in patrupaisprezecimile mele bate un vant interetnic de mare goliciune esentialistica, un fel de taifun in ceaun din care rezulta doar o zvapaiala de cuvinte fara sens. so, baga frate ca bine zici :)

    ReplyDelete
  9. @jocuri
    Tu crezi ca noua ne arde de joaca pe aici? Sa fim seriosi! ;)

    @creponata
    "Vant interetnic", "goliciune esentialistica", "zvapaiala de cuvinte"? Trai-ti-ar fabrica de metafore! ;)
    Multumesc pentru aprecieri pe care le intorc cu o miscare de rever(enta).

    ReplyDelete
  10. Intradevar simt uneori ca unguri ne pun bete in roate. De obicei in vama am probleme cu unguri. Nu sunt de treaba dar sunt ok. Am dormit la o famile de unguri 3 zile. Ce ma supara pe mine la unguri ; De ce mama lor nu invata engleza. si ma rup cu germana invatata la televizor? Cred ca in ungaria cei care stiu engleza ii numeri pe degete.

    ReplyDelete
  11. Acum, n-as vrea sa se inteleaga ca am ceva contra ungurilor. Nu sunt contra impotrivirii din partea cealalta in fata lor. Ba din contra. ;)

    Eu doar am vrut sa exploatez umoristic o mica doza de neintelegere etnica. Sunt baieti de treaba pana la urma.

    Ca sa se vada cat sunt de intelegator, eu nu i-as obliga sa invete engleza. Dar sa vorbeasca romaneste la perfectie dom'le. Si daca se poate, la ei in tara. ;)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.