Friday, July 16, 2010

Prietenul la nevoi se cunoaste

Nu-mi plac diacriticele dar pentru acest post va trebui sa le utilizez. Amicul meu, despre care voi vorbi, are doua si nu ii e frica sa le foloseasca.

Suntem prieteni de cand eram mic. Am crescut impreuna fiind nedespartiti la gradinita, la scoala, facultate, iar acum lucreaza cu mine la aceeasi firma. Am dat examene impreuna, am trecut prin greutati, ne-am distrat, ne-am plictisit. Ce mai, avem o istorie lunga din care nu lipsesc nici razboaiele urmate de tratate de pace.

El e mai timid din fire, mai introvertit, chiar secretos uneori. Nu-i place sa iasa in evidenta dar daca situatia o cere, cu siguranta ma pot baza pe el.
Uneori vine in vizita pe la mine sa stam de vorba si se asaza pe canapeaua din sufragerie. Ba chiar are un talent de a se afunda mai mult in ea decat o pot face eu in pozitiile cele mai lenese. Vorbim despre fotbal, tehnologie de ultima ora, femei iar cand ajungem la politica, are o parere foarte argumentata despre conducerea tarii.

Imi aduc aminte ca odata m-a enervat atat de tare incat l-am dat afara. Imi place totusi de el ca nu se supara si revine ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic.
Printre altele, e un pasionat de medicina si nu de putine ori mi-a dezvaluit niste remedii rapide pentru crampele abdominale. Ii plac plimbarile lungi in aer liber si se bucura de natura.

De obicei este tacut si linistit. Ultima data, cand aveam un moment de contemplatie, a venit pe la spate, m-a zgaltait si speriat cu un zgomot cum numai el stie sa faca. Problema e ca nu eram singur si m-a cam facut de ras. Mi-am dres zgomotos vocea si a trebuit sa inventez o scuza pentru a parasi locul respectiv cu miros de cauciuc ars tocit pe asfalt.

Ce nu inteleg eu este de ce in locurile speciale pentru fumat, eu ca nefumator deranjez daca vin cu prietenul meu. Cica el strica atmosfera. Adica ei pot sa ma umple de fum, asa cu stil, cu rotocoale docile directionate spre nasul meu? Eu de ce nu pot sa fac asta?

A, si nu ti-am spus. Cu ajutorul lui se atinge culmea romantismului in patul conjugal.

Sigur ti-ai dat seama despre cine vorbesc. Cum, tu nu esti prieten cu el?
Ete scârţ.

10 comments:

  1. da, e f. romantic dl. Scârţ :-)

    ReplyDelete
  2. mai frate asa reclama mascata.....reusita!
    acum ori n-am baut lapte de frica lu' Scart, .....dar a trebuit sa reiau lectura ca sa ma prind de poanta.

    multam ptr portia de ras.

    ReplyDelete
  3. Buey, asta cu patul conjugal cam scartaie, asa ca vezi ce faci si informeaza-ti prietenul de nedespartit ca nu primim menage a trois :p

    ReplyDelete
  4. Eu te banuiam de om integru, dar azi m-ai coplesit! Asumarea acestei prietenii este gestul suprem.
    In lumea fetelor fine, pe Brompton Street adica, nu-ti poti permite sa joci cartea sinceritatii in acest caz. Noi suntem adeptele regimului disociat si aplicam in consecinta si aici strategia disocierii. Arboram asadar un aer indignat, oripilat si aruncam pisica in bratele celui mai apropiat vecin. Care o prinde din reflex, chiar daca e alergic la...mirosul de pisica! =))

    ReplyDelete
  5. mai e dl.fleosc, e mai periculos ca vine insotit si transpirat si galagios, deobicei dupa o betie, si sta mai mult si te seaca de puteri (si putori)
    (inca o asemanare brother, nici mie nu-mi plac diacriticele si pocesc la greu cuvintele)
    grija mare la patul conjugal!

    ReplyDelete
  6. @Gusty
    Ma bucur ca esti de acord cu mine. Am inteles totusi ca romantismul degajat nu face casa buna cu lumanarile aprinse la cina. ;)

    @Al.M
    Cu placere. Uneori, recunosc, il scot la plimbare cu foarte mare placere. :p

    @Sara
    Menage a trois? Tu crezi ca prietenul meu stie sa numere doar pana la 3? Cum ar zice americanu' "there's plenty more where that came from". :->

    @Acadia
    Mi se pare mie sau fetele fine isi cam dau aere? Acum inteleg de ce umbla toata ziua pe strada respectiva cu nasul pe sus.

    @Neuroana
    Cu dl. Fleosc e bine sa ai o relatie doar in anumite circumstante intime, ganditoare, dupa un copac si cu o mana de frunze in apropiere.
    Vorbeam de baia mea. Ce treaba ai tu cum imi amenajez eu baia? :-))

    ReplyDelete
  7. da cine a zis ca am treaba cu baia ta, eu vorbeam de patul conjugal :) circumstante intime auzi, dl.Fleosc e o relatie platonica, asa de platonica de si Platon himself l-a cunoscut cand statea el ganditor si in profunda sinergie cu sinapsele incalcite intr-un mod asceto-filozofic si trudea la alegoria pesterii din Republica...dupa copac si cu o mana de frunze in apropiere :)))

    ReplyDelete
  8. :))
    Acum inteleg cu cine avea Platon dialogurile sale.

    ReplyDelete
  9. Te-a indoctrinat bine prietenul asta al tau in materie de politica. (eu credeam ca ai coloana vertebrala..dar probabil ca prietenul tau o frange). Cand te-auzeam cu "Base,Base!" imi venea sa-ti dau una-n cap, dar probabil ca nu dadeam unde trebuie. As fi curios sa vad ce preferinte politice o sa mai aibe dupa mandatul portocaliu (o sa-si faca un partid maro?!)

    ReplyDelete
  10. Datorita etimologiei, prietenul meu se intelege de minune cu Băse.
    A incercat el sa voteze si cu altii dar mereu totul se termina intr-un mare fâs.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.