Monday, September 6, 2010

Concediu la tara

Vara asta am vrut sa ma racoresc, sa scap de canicula inabusitoare si dupa o dezbatere democratica cu sotia, a fost ales Egiptul. Asta e tara din titlu.

Astfel nevasta cu o mana târa trolerul, cu cealalta imi aplica acelasi tratament mie.

Nu stiu cine a decis amplasarea aeroportului Baneasa langa o mica statie de autobuz. Proasta inspiratie. Din cauza statiei, e foarte probabil sa treci pe langa el, neobservandu-l. Doar mirosul de transpiratie si gunoaie il da de gol. Iar asta e singurul context in care poti folosi atributul "gol". Inauntru e plin de o pasta de oameni si femei, persoane si unguri, bucati de valize, membre detasate de corp, resturi de bilete, franturi de injuraturi, vocale si consoane mixate neinteligibil.

Ajunsi in Egipt, am fost primiti cu caldura. Gradele de afara se luau la intrecere si duceau un finish la fotografie cu o juma' de unghi drept.

Egiptenii au amenajat foarte bine tara. Nu e ca la noi unde langa mare trebuie sa te multumesti cu 3 metri de plaja erodata. Cu o minutioasa grija, ei au asezat nisip, fir cu fir, pe toata suprafata tarii.

Il stiti pe copilul ala enervant care in alergarea haotica pe plaja face ca nisipul de pe talpile lui sa aterizeze la tine pe inghetata? Ei bine, el nu era prezent. Din fericire.

Il stiti pe nesimtitul care, atunci cand intri in apa si astepti corpul sa semneze un tratat de neagresiune cu apa, milimetru cu milimetru, vine si intra galagios in apa stropind totul in cale? Ei bine, el nu era prezent. Din fericire.

Le stiti pe tipele alea care toata ziua fac plaja topless? Nici ele nu erau. Din pacate. Erau in schimb niste araboaice carora li se vedeau cativa centimetri lasati neacoperiti de costumul de baie. Asta pentru ca nu purtau manusi.

Mie mi-a placut in Egipt cu taxiul. Circulatia auto, la orice intersectie era ierarhizata intr-un sistem bine gandit de cedeaza trecerea si nervii pe baza intensitatii claxonului. Tot pe acelasi sistem se ocupau benzile unde concurenta la admitere era de doi-trei pe loc.

Fiind un popor de oameni dusi la teatru si concerte simfonice, la aterizarea avionului, conationalii nostri izbucneau in aplauze. Pilotul, obisnuit la randu-i cu scena, iesea de dupa cortina, cu o mana conducea avionul, cu alta aplauda si el iar cu cealalta facea reverente.
Eu am strigat "bis, bis". A doua aterizare nu i-a mai iesit asa bine.
Acum eu cu o mana stau in ghips, cu alta scriu iar cu cealalta ma gandesc la concediul viitor.
Ma duc la tara.

18 comments:

  1. Nunu, io n-am tras de nimeni pana in Egipt! Da' s-ar putea ca imaginea fetelor topless sa fi avut ceva de-a face cu alegerea destinatiei si altceva de-a face cu dezamagirea neuron-ului :p
    Ca urmare, concediul meu a fost minunat :D

    ReplyDelete
  2. welcome back mai brother mai! cu forte noi si chef de scris nu? deja ma gandeam ca neuro-nul a uitat ca are blog...

    ReplyDelete
  3. @Sara
    Acum, intr-un moment de sinceritate trebuie sa recunosc ca a fost fain. Dar, orice e mai fain decat munca. ;)

    @Neuroana creponata
    Multumesc de urari de revenit! Mai ramane sa-mi revin si eu.
    Oricum, bine te-am regasit pe aceste meleaguri digitale.

    ReplyDelete
  4. Vara asta am vrut să mă răcoresc şi eu. M-am.
    În vreme ce voi transpiraţi prin Egipt, eu mă tolăneam pe blana de urs din faţa şemineului, dârdâind de frig, pentru că n-am lemne pentru foc, încă.
    La anul, când o să mai vreţi să vă răcoriţi, ştiţi unde mă găsiţi. Ursul meu nu fuge ca ai vostri din Racadau, e paşnic şi presat de la tolăneală.

    P:S: Biletele la Săcele sunt la jumate de preţ faţă de cele din deşert, deci faceţi şi economie la buget.

    ReplyDelete
  5. Singura piesa nelalocul ei din aceasta povestire e sotia: ea nu are decat doua maini. Ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca ar fi avut si ea trei maini =))

    Imi place stilul! Mai trec pe aici :)

    ReplyDelete
  6. @Arcadia
    Inteleg ca nu ne astepti cu deşert dar noi venim si daca ne intampini cu acelasi substantiv fara virgula sub s. :)

    @Robert
    Sotia este singurul personaj normal. Desi ar fi fost bine sa aiba trei maini. Asa nu mi-ar mai fi cerut si mie una de ajutor prin casa. ;)

    Esti bine venit pe aici. Prezenta ta aduce culoare si sunet. :)

    ReplyDelete
  7. O sa fie si-un tort la botul ursului, ca doar nu ma impiedic eu de-o virgula, nu? :))

    ReplyDelete
  8. Exact. Atunci se lasa cu torturi. (Sper ca nu te impiedici nici de accent ca sa-l asezi gresit) :)

    ReplyDelete
  9. buna alegere de concediu. mi-a placut modul in care ai surprins "lipsurile" egiptene. e bine de notat.

    Cel mai delicios ar fi fost, sa vaz araboaicele la plaja =)) cu burca cu tot.

    ReplyDelete
  10. Da, delicios dar indecent. Pai sa vii tu cu epiderma dezgolita de pe carpienele si falangele de la ambele maini, asa in vazul lumii? :o

    ReplyDelete
  11. nu "radea" @neuro ca nu-i de gluma cu astia.
    (In apartamentul in care locuim in Freiburg a stat inainte, o fam compusa dintr-un el cu barba neagra si deasa si o ea cu o haina asortata cu barba lui. Haina din care se vedea epiderma mentionata de tine si cea din jurul ochilor+ ochii. Iar cand am preluat cheia de la propietar, cel care preda locuinta , a avut grija sa o duca pe ea deja,.... ca sa nu fie supusa ochilor muritorilor de rand. Noroc c-o vazusem altadata cand dadeam tarcoale pe acolo.)

    aa si apropo, nu cred ca e ceva de pierdut , oricum in cultura lor nu e inclusa si arta ingrijirii corpului, asa ca nu mi-as fi dorit sa vad padurea neagra pe picioarele uneia dintre cele femei infasate. :P

    ReplyDelete
  12. Eu, pana la un punct, le admir cultura. Ideea ca femeia ar trebui sa arate ce are mai bun in casa si nu pe strada mi se pare ok.
    Uneori, o femeie occidentala, din manusile unei musulmance isi face o rochie si o poarta mandra in vazul tuturor.

    ReplyDelete
  13. ok!
    numai ca, de la infasarea aia macabra si pana la imbracamintea bazata pe petice si snurulete,intre timp, mai e cea normala, de bun gust si comoda.fie pe plaja, sau pe strada sau in casa. snobismul cu care isi etaleaza ostentativ, unele femei asa zis-a frum'sete....chiar nu e de dorit si apreciat.

    ReplyDelete
  14. Da, poti sa-ti imbraci nevasta cu abaya si burca, dar nu e absolut sigur ca astfel nu i se vor zari metacarpienele =))

    ia:

    http://3.bp.blogspot.com/_klafb2VdpTk/SNLT86RHrDI/AAAAAAAAALo/mrwLcvt9vCQ/s400/burca.jpg

    ReplyDelete
  15. Ba chiar niste metatarsiene cu bonus prelungirea lor pana la şold.

    Asa le trebuie barbatilor care au facut regula ca ei merg in fata nevestei.

    ReplyDelete
  16. Fantastic periplu. Am visat mereru sa vizitez Egiptul, dar din ce spui tu si din ce adauga altii...:)
    In fne, nu renunt atat de usor, mai ales ca visul meu ar avea un moment apoteotic.
    Se facea ca la departure plecam eu - Daniel ...si la arrival ma intorceam eu - Faraon! :)

    Daniel Thomas Dobircianu

    P.S.: nu stiu numele tau real. De fapt, nu stiu cine esti (inca). Merci, neuron-ule!

    ReplyDelete
  17. Totusi, sa nu te lasi pacalit de ce am scris intr-un registru semiamuzant. Pana la urma, Egiptul merita vizitat, chiar cu riscul de a te intoarce faraon. ;)

    P.S.
    Daca nu stii numele meu, intra in pagina de profil. Acolo vorbesc despre mine. :))

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.